SV: [Dunder-users]Jobblängder på dunder

Tomas Wilhelmsson tomas.wilhelmsson at smhi.se
Wed Jan 17 14:10:23 CET 2007

Hej Robert och Kari!
CC dunder-users

Tack för era snabba svar! I och med att Kari stoppade ett av sina jobb
så trillade resten av kön igenom.

Bergström Robert wrote:
> Hej Tomas!
>
> Beklagar att jag blockerar så mycket plats på dunder. Jag startade
> jobben i går när det såg ut som maskinen var i stort sett oanvänd
> (vilket inte heller är så lyckat). Jag har lagt mina jobb som långa
> jobb på få processorer eftersom jag på det sättet tänkte spara lite
> CPU-tid men det fungerar förstås inte så bra när ni gör tvärtom med
> Hirlam... Framöver får jag gå över till att köra på fler processorer
> med kortare tid.

Både långa jobb på få processorer, eller korta jobb på många processorer
är väl OK. Men *flera* långa på få samtidigt känns ju ändå som ett långt
på många...

Eilola Kari wrote:
 > Hej Thomas.
 > Jag förstår ert problem.
 > Jag stoppar en av mina körningar nu.
 > Jag skall konsultera Markus Meier om hur vi skall fortsätta med mina
körningar.
 > Mvh Kari.

Torgny Faxén föreslår att dunder-användarna kommer in med synpunkter
till mej inför driftsmötet nästa vecka (den 24/1).  Jag föreslår att ni
även skickar er synpunkter till dunder-users at nsc.liu.se

Vänliga hälsningar,
Tomas