[Gimle-users] Nyare MKL-versionärdefault, m m

kent at nsc.liu.se kent at nsc.liu.se
Thu Jun 19 10:40:18 CEST 2008

Två små ändringar i miljön på Gimle:

*) Den nyare MKL-versionen som är installerad på Gimle (10.0.3.020)
   är nu default för de som bara gör "module add mkl". Den äldre
   (9.1.023) finns fortfarande kvar men för att få den måste man
   göra "module add mkl/9.1.023". Detta gäller när man bygger;
   när man kör får man versionen man kompilerade mot.

*) Onödiga modulfiler för program som inte finns på Gimle är nu borta.

Jag vill samtidigt passa på att be er som fått konton att byta lösenord
direkt så fort ni fått mailet med det tillfälliga lösenordet! Jag kommer
att kontrollera läget nästa vecka :-)

Trevlig midsommar, önskar

--
Kent Engström, NSC